Transcending Time by Yuki Kumagai
The AW23 season, centered around the theme of ‘Indigenous Futurism’, which honors indigenous cultures and identities while integrating modern technology and society to envision the future, has enlisted photographer Yuki Kumagai and stylist Arisa Tabata as creative partners to create the campaign visuals.
Set against the backdrop of Lake Motosu, situated on the northern peak of Mount Fuji, a revered site that has garnered awe and devotion throughout history, the shoot captures the essence of ‘Indigenous Futurism’. The lake, known for its unparalleled transparency in Japan, holds submerged Jomon period pottery, with recent discoveries of new artifacts on its eastern shores. This intertwines the concept of ‘Indigenous Futurism’ with the enduring traces of human existence and Japan’s distinctive spirituality.
Upon hearing about a collection themed around indigenous and local cultures, it resonated with a sense of Japan. This may be attributed to the ancient Japanese being an agrarian society and valuing earth burials. Reflecting on the direction of the photoshoot, memories of childhood tales about the River Styx resurfaced. It appears that Japan’s unique perspective on life and death could be profoundly influenced by the reverence and spirituality that indigenous people hold towards nature. – Arisa Tabata
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先住民の文化やアイデンティティを尊重し、現代の技術や社会と融合させた未来へのビジョンを探求する‘Indigenous Futurism’をコレクションテーマに掲げたAW23シーズンは写真家「熊谷勇樹」とスタイリスト「田畑アリサ」をクリエイティブパートナーに迎えキャンペーンビジュアルを制作。
本作は古来より畏敬を集め信仰の対象となってきた富士山の北嶺に位置する本栖湖を舞台に撮影。日本一の透明度を誇る湖には縄文時代のものとされる土器が沈んでおり、東岸では近年新たな遺跡も見つかっている。幾千もの年月を経ても残り続けている人の暮らしの痕跡や日本独自の霊性に‘Indigenous Futurism’を重ねた。
先住民や土着の文化をテーマとしたコレクションと聞き、日本らしいなと感じました。それは古代の日本人が農耕民族だったことや、土葬を重んじていたことが頭の片隅にあったからかもしれません。撮影の方向性に思いを馳せる中で、幼い頃に聞いた賽の河原の話を思い出しました。日本人独自の死生観には先住民達が抱いた自然への畏敬や信仰心が深く関わっているのかもしれません − 田畑アリサ